14. marts 2012

Fra ekspressfart til super slow motion


Mine følelser har altid fyldt meget inde i mig, så meget at det påvirker min krop fysisk. Hvis jeg er ked af det, så er hele kroppen ked af det, træt og uden energi. Men hvis jeg oplever noget dejligt og det kan være de små ting der tæller, så bliver jeg som et stjerneskud, kan alt og kan overkomme alt. Nogle gange er det lidt overvældende, at være sådan en person. Men misforstå mig ikke...det er også fedt!

Jeg har haft en weekend med overskud efter en skide god tur til koncert i fredags og nu her er jeg bare kørt tør. Sådan er mit liv ...en rollercoaster tur for viderekommende. Som min psykiater sagde, så er jeg nok lige på grænsen til at være manio/depressiv. Men jeg kan heldigvis godt mærke, når det er ved at være for meget. Når jeg ikke helt kan styre mine impulser. Jeg skal uheldigvis bare lige hen til kanten og det er der hvor det ikke er sjovt. Når man kan se udefra, at det der hun gør, siger, tænker er jo ikke godt for hende, eller smart eller... og så vender bøtten og fornuften sætter ind. 

Jeg har sat min dosis af cipralex op og jeg får i forvejen ikke ret meget, så det er ikke nogen stor ting. Men det kan være nok til at dæmpe tankestrømmen som er umenneskelig ind imellem. 

Så om ikke så længe så vil jeg tage min cykel og bevæge mig ud i solen og tage det stille og roligt.....stille og roligt!

10 kommentarer:

Madame sagde ...

At tage det stille og roligt tror jeg de feste mennesker må øve sig på livet igennem. Men du mærker nok udsvingene endnu mere end andre. Ha' en dejlig solskindag!

Unknown sagde ...

Madame: Ja, det er jo svært at sige..men det er jo hvad jeg selv fornemmer.. Og i lige måde, det er jo dejligt

Jeannette Mariae sagde ...

Vi har alle vore naturlige rytmer, ligesom Moder Jord.

En klog kvinde skrev engang: 'Det moderne civiliserede liv opmuntrer os almindeligvis ikke til at respektere eller være sensitive over for vor fysiske krop. Mange af os er mere eller mindre fremmedgjorte over for vore sande fysiske behov. Fysisk heling finder først sted, når vi på ny lærer at føle og lytte til vore kroppe. Vore kroppe kommunikerer klart og specifikt; idet vi lærer at reagere på vore kroppes behov, kommer vi i harmoni med vore egne og jordklodens naturlige rytmer.'

Sender dig gode tanker og håber du får slappet af...

Unknown sagde ...

Ja, det er en vigtig pointe : ) Jeg bliver da også bedre. Men mine tanker er dem der dræner og nogle gange føler jeg mig sku ikke helt normal : )

Jeannette Mariae sagde ...

Måske du skal smide billederne væk af, hvad der er normalt og ikke er normalt og bare være Rikke.

Solhilsner fra JM

Unknown sagde ...

At finde balancen. Det tror jeg er en af vores store udfordringer. Pas på dig selv.

Unknown sagde ...

JM: Har nok bare en mega indre krise for tiden. Det der med at alt egentlig kører på skinner, men indeni skal man lige finde sig selv og finde ud af hvem man er i alt det nye her. Tror der sker nogle ting når man har små børn i et forhold og ift. sygdom også. Vi glemmer lidt hinanden. Kunne jeg snakke med dig om i timer, for det er mega frustrerende og jeg er rimelig belastet af mine millioner af tanker der spænder ben for mig for tiden.

Unknown sagde ...

Miri: Ja, en øvelse..især for mig..

JM: jeg er ret indforstået med at jeg er noget helt for mig selv og tænker som regel ikke i normalt eller ikke normalt : )

Unknown sagde ...

JM: Har nok bare en mega indre krise for tiden. Det der med at alt egentlig kører på skinner, men indeni skal man lige finde sig selv og finde ud af hvem man er i alt det nye her. Tror der sker nogle ting når man har små børn i et forhold og ift. sygdom også. Vi glemmer lidt hinanden. Kunne jeg snakke med dig om i timer, for det er mega frustrerende og jeg er rimelig belastet af mine millioner af tanker der spænder ben for mig for tiden.

Jeannette Mariae sagde ...

Tænker på dig, kære du... ;-)