29. februar 2012

MUSamtale

I dag skal jeg til MUsamtale kl. 11 og så skal der jo snakkes trivsel, fremtid og ønsker for hvad der skal ske med Rikke-pigen og ærlig talt, så har jeg det jo skide godt på mit arbejde for tiden. Ingen bekymringer i forhold til mig, jeg kan mærke fleksjobbet har hjulpet mig meget til at få et bedre og mere overskudagtigt liv.

I morgen skal jeg så til 3 måneders samtale omkring Max og omkring hans trivsel, fremtid og ønsker. Det bekymre mig en anelse mere. Han har haft en hård opstart, har vist en dreng der virker mere dominerende end i den gamle børnehave, for der var der nok ingen grund til det. Han virker lidt frustreret, den ven han helst leger med enes han ikke lige for godt med og sådan er det jo, det er jo ren kemi og så skal de have filet kanter af tænker jeg. Han er stædig omkring at få hjælp til at lege med andre og når han endelig gerne vil det, så oplever han at blive afvist siger han. Hans egne ord omkring sin dag er prægede af ensomhed og tristhed. Men han har altid været en langsom starter og skal have hjælp og som hans "advokat" må jeg få børnehaven mere på banen. Der er ikke noget der gør mig trist, som når han er trist og jeg kan mærke en lille frustreret dreng ind imellem, der bare så gerne vil lege og være en del af noget større. Men hans stædighed begrænser ham. Så ja....udfordring..

Ingen kommentarer: