2. marts 2011

Kokkeskole på Marketenderiet

 I lørdags var vi inviteret til kokkeskole med efterfølgende indtagelse af gormetmiddag. Det var min svigermor der havde vundet en konkurrence og en middag til en værdi af 22.000 kr. Vi skulle selv lavet en del af de forberedelser der skulle til og kokken Mads fuldendte en lækker middag;

Blomkålspúre tilsmagt trøffelolie
Stenbiderrogn med blinis og røget creme
Jomfruhummer bisque med jomfruhummer haler
Carpaccio af pighvar med basilikum og lime
Kalemørbrad med foie gras, ristet broccoli, pommes fondant og sherry sauce
Panna Cotta med passionskaviar og æble

Vi var i gang fra 16-19 med madlavningen og så spiste vi resten af aftenen til kl. 23 og det blev godt det vi havde med at gøre. Jeg lavede jomfruhummer bisquen i min gruppe og det kom til at smage himmelsk og var vildt nemt.
På intet tidspunkt manglede jeg øl og det kunne mærkes da jeg kom hjem. Min svigerfar lavede også en lille optræden med en væltet stol derhjemme som han brugte til at hænge sit tøj på. Men sikke en aften ; )
Så er Fru Bruun Berthelsen grydeklar : )

1 kommentar:

mette b sagde ...

Sikke en skøn og spændende aften, det må have været :)

MHT højseng: vi solgte vores via dba.dk Det er flexasenge, som kan kombineres på mange måder. Jeg håber I finder en løsning.

Klem fra
mette