15. juni 2010

Hverdagen kalder på mig....

...og det er nu nogle gange en god ting. I går var der plusser i bogen med en 45 min. gåtur med barnevognen og Max der havde underboens datter på besøg til mad om aftenen. Jeg var alene med ungerne med klarede alligevel 2 små bøller og en lille baby-mås. Så det gik ; )
Max har haft svært ved hverdagen på den måde, at han har svært ved afleveringerne igen. Det er vist forståeligt nok. Han græder og råber...skriger endda, når en af pædagogerne tager ham.
Mathias har haft godt at et break fra hverdagen, han er begyndt at spise og spise meget og så sover han faktisk igennem...på anden dag vel at mærke : ) Han tager også en lang middagslur på et par timer, så meget er skat med ham den lille smølf ; )

Jeg oplever stadig en enorm træthed og tænker at lykkepiller måske har skabt den fred i mit hoved, der gør det mulig at blive så træt. Andre med sclerose er jo ofte vildt udtrættede (fatique...staves det virkelig sådan...nej vel?), men det har jeg jo aldrig oplevet. Det gør jeg så nu. Jeg er tit meget træt og må hive mig op, for ikke at gå i seng kl 20 med ungerne. Så måske er det bare en naturlig ting egentlig i min situation, som ikke har fået lov til at være der, for min til tider voldsomme tankevirksomhed. Men tanker er intet værd uden handling og det er hvad jeg mangler i mit liv...noget handling og nosser til at springe ud på det dybe vand og leve lidt vildt.
Jeg har kigget på nettet her i går på deltidsstillinger, hvis jeg nu kommer i klemme på mit arbejde ift. om de kan tilbyde mit et flexjob, hvis jeg får det bevilget. Eller jeg bare vil prøve noget andet. Jeg fandt en stilling på 25 timer på Rungsted privatskole i SFO'en tror jeg, så bare det at se at det er mulig selv at finde de timer der skal til og man så kan få suppleret op er dejligt og befriende, for så ved jeg at, jeg kan komme videre og ikke være låst fast for evigt, hvis jeg ikke ønsker det.

Dagene der kommer er allerede booket op. I aften kommer Preben søster og hendes datter og spiser mexikansk. I morgen skal vi til rytmik og jeg skal til lærer/pædagog frokost på arbejde bagefter, som er en lille tradition for at blive introduceret for samarbejdspartnerne for det næste år. I morgen aften tror jeg mine svigerforældre kommer forbi. På torsdag skal drengene og jeg så til Jylland med toget. Mathias og jeg tager hjem på mandag og Max skulle gerne blive der på ferie til på næste Lørdag, hvor min Mor tager toget herover med ham igen. På næste onsdag skal jeg CT-scannes og det bliver jo lidt spændende...bortset fra at der står, at jeg skal drikke kontrastvæske..igen. Jeg ved at det bliver en kamp i sig selv...er vildt dårlig til sådan noget, det smager afslyeligt og sidst havde jeg kvalme lang tid efter.

3 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Voldsomt program, du har Rikke - det trætter jo også! Dejligt han sover nu, den lille!knus

mette b sagde ...

Sikke en uge, du har, Rikke! Det lyder godt, at du har fået nyt job, som jeg forstod. Jeg håber du får hvilet indimellem.
Klem

Unknown sagde ...

Lavendel. Vi skal ikke så meget i jylland, så det lyder sikkert værre end det er.
Mette: Nej jeg kigegr skam bare, og trøster mig selv emd at det kan lade sig gøre at få 25 timer, hvis jeg får flexjob ; )