8. februar 2010

Taknemmelighed

Igen vil jeg begive mig ud i taknemmeligheden univers og af den vej finde min energi og hente den hjem. Mit største handicap er, at min krop til tider lukker ned og den tager hovedet med. Så der skal lige trykkes på nogle af de rigtige knapper : )

Jeg er taknemmelig for ...

...min 2 dejlige drenge, der sammen med Preben er lyset i mit liv og for enden af en dårlig dag venter som regel et familiebad og en hyggestund.

...at jeg nu ved at ikke er et fy- ord i loven om tiltrækning. Så jeg siger i stedet for dette mantra til mig selv...
Jeg er glad, sund, slank og rask og jeg lever et lykkeligt liv.

...at jeg har søgt flexjob og at det er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv efter jeg fik sclerose.

...at jeg altid er i en form for udvikling og har lyst til det. Jeg håber på at den udvikling også kan drive mig på arbejde, for efter jeg blev syg har jeg følt mig lidt udbrændt fordi jeg har følt det uoverskueligt. Men med den rette strukturering kan jeg vist hjælpe mig selv rigtig meget og blive den gode pædagog, jeg gerne vil være.

...at jeg har fået ryddet op i nogle gamle forestillinger omkring een af vores venner og der er gjort rent bord, det er en dejlig fornemmelse.

...at jeg mere og mere føler en indre ro i størstedelen af mit liv og jeg for første gang i lang tid har fundet kernen i Rikke, som jeg faktisk ikke troede jeg havde. Livglæden fylder også meget nu, hvor den var væk førhen.

...at jeg har jer derude at dele med : )

3 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Jeg kom sådan til at grine, da jeg så din overskrift i dit forrige indlæg.

Jeg vil bare fortælle dig, at jeg også er en slatten nuddel (ind i mellem), men at jeg for det meste hvilker i roen og taknemligheden over livet. Og det giver den slatne nuddel rygrad.

Jeg holder utroligt meget af dig og dine skriblerier, kære du.

Knus fra engens land ;-)

Unknown sagde ...

JM: Det er altid godt at vide, at man ikke er en enlig nuddel. Men okay, hvor tit ser man een nuddel. Jeg holder også meget af dig og dine smukke indlæg : )Kram

Unknown sagde ...

Sådan Rikke !
Det er smukt og dejligt at læse .-)