17. februar 2010

Status på et par drengebørn

Ind imellem er det tid til en status og jeg elsker at tage et kig på mine omgivelser og mig selv og se hvordan det egentlig går.

Max er nu 2 år og 9 måneder. han har gået i børnehave siden d. 18 januar og bliver mere og mere glad for det. Han vinker selv farvel i "vinkevasken" og det er jeg ret stolt over. Han har et meget udviklet sprog som også indeholder sætninger som "Hold Kæft" som en fin afrunding af en sætning, hvor det ikke nødvendigvis hører hjemme, "Nej,  helst ik", "Skål for en dejlig aften", "Jeg elsker min lillebror" og meget mere. Han kan genkende sit skrevne navn og naturligvis ser jeg min store søn som en god, kærlig og dygtig dreng. Siden Mathias blev født for 3½ måned siden har Max søgt ind til os om natten og måske har det gjort, at han i dagtimerne er lidt mere træt og tyndhudet. Der skal ikke helt så meget til før han bliver dramatisk...som kun Max kan ; ) Han er meget opmærksom på, når han tisser især og jeg håber, at det snart bliver endnu mere han fokuserer på det. Han bruger næsten kun sut om natten. Jeg kan mærke, at hans fantasi er taget til siden han er startet i bh. Han har måske mere der skal bearbejdes. Han kan godt lide at lege med piger, der er lidt større end ham. Han er stadig glad for at være med i køkkenet..især til at smage, da han stadig er lidt af et madøre. Han er meget høflig og det er jeg glad for : ) Det var lidt om Max!

Mathias er nu omkring 3½ måned. Han er startet på at få vælling inden han skal i seng. Han har lidt skiftende nætter og desværre er den gode rytme væk, derfor tænkte jeg, at han måske skulle prøve lidt vælling nu, hvor han slet ikke er klar til grød endnu. Han er stadig en meget glad, smilende og charmerende baby. han snakker meget...ikke overraskende : ) Rimelig nem at finde ud af synes jeg. Det er mig, der har det bedste tag på ham, da vi tilbringer flest timer sammen. Men det ændre sig med garanti, når Preben skal have 3 mdrs. barsel. Han vejer omkring 6,5 kilo nu. Han sutter meget på sine fingre. Han elsker musik og er en fryd at have med til babyrytmik. Han er begyndt at se lidt babyeinstein og det er et hit. Han pludrer, spræller og hygger sig. han er vild med at være i bad og jeg nyder vores fælles familie bad om aftenen. det er en god afslutning på dagen. Jeg glæder mig meget til at se, hvad han blive for een : )

3 kommentarer:

Malene sagde ...

Hej Rikke.
Hvor er det bare nogle lækre drenge du har. Hvordan går det med søvnen om natten. Virkede mit tip for jer?
Kh. Malene.

Unknown sagde ...

Malene: Han komemr ind hver nat stadigvæk, men vi vågner så ikke af det og hvis det er hvad han har brug for må det være sådan, så længe det ikke er irriterende for os, så er det en okay løsning : )

Malene sagde ...

Det er godt at høre. Aftalen med fodenden lavede vi faktisk også med vores ældste, så når han endelig kom, bemærkede vi det ikke.
Bare alle får deres nattesøvn er alting meget nemmere.
Jeg er ked af at høre din morfar er død. Han har det godt, hvor han er nu -tænk på det.
Kh. Malene.