6. januar 2010

Sidder her....

..og nyder igen at blive oplyst og klogere på mennesker. Denne gang er det Clement Kjærgaards "autograf" med Sofie Gråbøl som gæst, der kører i baggrunden på computeren. Jeg har været inde og hente 5 nye "pots" med kendte mænder ; ) Så det skal bruges som godnatlæsning, for det kan gøres i fred og uden lys inde ved siden af Mathias. Ja og så er det vildt intenst og man sidder lige ved siden af med Preben super Goldring ørebøffer. Verdensklasse.

Skatteøen var også en glædelig oplevelse. Sebastian (alias Jesus fra Jesus og Josefine) sang rigtig flot og Lars Bom var også go'. Det er da altid fedt med flotte og nye oplevelser og jeg sad og sang med på...

Fuld af nattens stjerner

Jeg ser dem komme

Ser dem gå
Et øjeblik
Fra de bli’r født
Og til de længes væk
Et øjeblik
Øjnene der bli’r
så fjerne
Det er ligemeget hvad du si’r
Endnu er sejler moders søn
Sømand og sejler
Pakker sit grej og ber sin bøn
Sømand og sejler
Rejser sin vej og finder løn
Ud hvor lykken vender
Regnbuerne ender
Til du endelig holder skatten
Mellem dine hænder
I en kiste fuld
Fuld af guld som hver en dåre blænder
(den er)
Fuld af nattens stjerner
Fuld af nattens stjerner
Fuld af alle himlens stjerneskud


Jeg ser dem komme
Ser dem gå
Et øjeblik
Og disse dage er som år
Fra dette øjeblik
Og nætterne forblir
Et mørke uanset hvor meget du stirrer
Endnu en sejler...

&

Verden er så fuld af skønne kvinder,
Driver mig til vanvid
Også når de ikke er der.
Tankerne om kvinderne forsvinder,
Når man bor så lang tid
På en øde ø som jeg,
Så tænker man på:


Roquefort og emmentaler,
Gorgonzola, jeg betaler
Hvad som helst for feta!
Brie eller camembert,
Hvad der lugter endnu værre,
Gammel ost fra Kreta.
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må ha’ ost!
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må ha’ ost!
Ost, ost, ost, ost, ost
Jeg må ha’ o-hooost!


Havet her omkring er fuld af fjender,
Driver mig til vanvid,
Og jeg kommer ingen steder.
Selvom jeg går ud til begge ender,
Ta’r det aldrig lang tid,
Her er ingenting at nå,
Her får man aldrig:


Roquefort og emmentaler,
Gorgonzola, jeg betaler
Hvad som helst for feta!
Brie eller camembert,
Hvad der lugter endnu værre,
Gammel ost fra Kreta.
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må ha’ ost!
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må ha’ ost!
Ost, ost, ost, ost, ost
Jeg må ha’ o-hooost!


Alt det der med guld og grønne skove,
Driver mig til vanvid
Det har jeg fået mere end nok af.
Jeg syn’s det er sjovere at sove,
sove rigtig længe
På min øde ø
Så drømmer jeg så sødt om:


Roquefort og emmentaler,
Gorgonzola, jeg betaler
Hvad som helst for feta!
Brie eller camembert,
Hvad der lugter endnu værre,
Gammel ost fra Kreta.
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må ha’ ost!
O-hooiost!
Ost, ost, ost, ost, ost,
Jeg må ha’ o-hooost!


Roquefort og emmentaler,
Gorgonzola, jeg betaler
Hvad som helst for feta!
brie eller camembert,
Hvad der lugter endnu værre,
Oldtidsost fra Kreta.
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må ha’ ost!
Ost, jeg vil ha’ ost
Jeg må haaaaa’,


Ost, ost, ost, ost, ost
Jeg må ha’ o-hooost!