6. juli 2009

Så er vi her igen...

...mandag....igen : )
Den anden sidste uge inden mit orlovsår begynder. Jeg fatter ikke, at den lille trold jeg render rundt med rent faktisk har tænkt sig at komme ud og at vi bliver 4. Der er næsten - om muligt - mere underligt denne gang. Jeg mener at være i den 24. uge nu og over halvvejs. jeg glæder mig nu lidt til de 3 mdr. inden lillemanden kommer, for jeg skal gå og pusle med småting der skal ordnes i ro og mag. Max får nogle dejligt korte dage, men kommer nok til at være i institution de fleste dage trods alt. Der er jeg egoistisk, for jeg ved at min krop trænger til roen inden vi bliver 4 og jo...en psykose mere ville ikke være godt for vores lille familie, så jeg tager mine forbehold. Af projekter skal jeg have malet vores spisebord og 4 stole i køkkenet med noget nyt råhvidt maling, der er lidt mere glans i, så det er nemmere at holde. Det er købt brugt, men trænger vist lige til en kærlig hånd. Alle vores hylder, reoler og skabe skal have en ordentlig tur, Max's tøj skal nøje sorteres, så det er lige til at hive op fra kælderen og vaske, når den rette størrelse indtræffer, vores sofa, stol og puf skal renses og hvordan aner jeg ikke, men det træner virkelig meget nu, jeg skal i gang med den hypnose som Jacob Stracotta har i sin netshop, det er fødselsrelateret og skulle gøre det hele mere stressløst, jeg skal have læst Liza Marklunds nyeste og hvad jeg ellers skulle få lyst til, have købt det der skulle mangle til den lille og ellers prøve på at nyde livet, besøge dem jeg kender, der er på barsel og det er faktisk 3 (Jeannette Mariae med Anton, Mie med Holger og Maria med lillepigen) og prøve på at besøge mit arbejde hver 14 dag eller måske mere. Jeg vil gerne komme op og svømme en gang om ugen evt. sammen med Preben og Max og det kunne være at jeg falder over noget yoga også. Men for mig handler det lidt om at lave planer for mig selv, for jeg er ikke så god til ensomheden husker jeg fra sidst.
Jeg fik lov til at gå kl. 10 i dag, der kom ikke ret mange børn. Jeg har en af mine dage med svimmelhed, så det var jo dejligt. Så kørte jeg i Føtex og købte noget til fritteren, kørte i Netto, spiste koldskål og nu skal jeg slappe af indtil kl. 14, så tager jeg til Buddinge og får mine øjne tjekket for grøn stær, hvilket min mormor havde og min mor har. Ergo skal jeg være sløret resten af dagen og ligne en der er på stoffer med kæmpe pupiller ; ) I aften kommer Lennart (onkel leddard) og besøger os og vi skal have boller i karry, som Max snakker meget om. I morges har en af pædagogerne fra nabostuen sagt om max, at han er en kvik dreng, der virker der tænker meget...Moren og Faren op af dage : )

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det bliver nok godt at gå på barsel - husk nu ikke at ha for travlt :-)

Lavendel sagde ...

Jeg synes jo osse det er en voldsom masse, du remser op af to-do listen, pas på dig selv! Jeg bliver da helt forpustet af at læse det. Hvor skal du føde?

Unknown sagde ...

Nu har jeg jo 3 måneder til det inde den lille kommer, så jeg tager det helt roligt ; )
Men det er jo godt at have nogle drømme og det er hvad de er lige nu.
Jeg skal føde på Herlev, der er begyndt på et hypnoseprogram for førstegangsfødende, så det kommer jeg ikke med under. Men man kan godt kan nu sagtens selv : )

Jacob Strachotta sagde ...

Hej Rikke

Så dit indlæg her på siden omkring fødselshypnose, og vil bare ønske dig en rigtig god fødsel og god træning med fødselshypnosen.

Mange har allerede haft stor glæde af fødselshypnose og jeg har enda lavet et sjovt klip, hvor en mand bliver udsat for at have veer, bare for at vise at det hele sidder i hjernen. Der er også lidt klip fra fødselshypnose kurset som du er igang med.

Tak fordi du har besøgt vores side.

venligst,

Jacob Strachotta
Hypnotisør