23. marts 2009

Tanken om tænder...


Som jeg vist fik skrevet så har weekenden budt på en noget ked lille Maximus. Han har kløet i sine små øjne og jeg gik så på apoteket, for at få noget mod den formodede allergi. Så det prøver vi i morgen. Men her til aften, hvor jeg var til møde, blev han meget ked af det omkring spisetid. han fik heller ikke i aften noget aftensmad. Han sagde, at det gjorde ondt da Preben spurgte. Så jeg tænker, at det godt kan være tænder. Altså ikke det med øjnene - men tynd mave, pyldret og ondt. Så nu får vi se i morgen. Men jeg synes godt nok det er synd og jeg får ondt i maven, når jeg ikke helt ved hvad der sker. For det er så voldsomt, når han bliver ked af det.
Som psykiateren sagde til mig i dag...det handler om overlevelse, for sådan en lille fyr aner ikke hvorfor i kæmper de kampe i gør, det handler om ham og han forstår ikke meget mere end de mest basale ting. Så derfor undgå at sige nej, når du ved at han vil reagere voldsomt. Men giv ham 2 valgt og sig, at det kan han få. Var da enig i det meste hun sagde. Vælg dine kampe... og når han har det skidt, så skal han stryges lidt med hårene.

Ingen kommentarer: