10. februar 2009

Dage der gik og dage der kommer...

Gæsterne er gået, der er ryddet op og Max sover efter utallige kys til både Anna, Karen & Martin, der gik under navnet Maja. Max har ellers kun sovet 2 timer i dag, men holdt ud til kl. 21, hvor han var helt færdig.
Besøget hos stjernekikkeren alias lægen der scannede min tyktarm gik fint. Det var piece of cake, for jeg har sku prøvet det der var værre; tarmskyldning x 4, der gav mig kvalme og koldsved og mega mavesmerte, gastoskopi, hvor jeg var sikker på min sidste time var kommet, lumbagu punktur, hvor en nål skal ind mellem to led i rygsøjlen og der tappet det fineste væske -uden nogen forvarsel eller en hånd at holde ud over sygeplejersken og med en efterfølgende besked om, at du skal henvises til scleroseklinikken i Glostrup (lyn fra en klar himmel), beskeden om et liv med sclerose, år efter år med søgen efter sommerfugle i maven og en grå sky over mit hoved i større og mindre grad, graviditet med forstoppelse og mavetarminfektion, opleve sig selv som psykisk syg.......der skal måske bare mere til at skræmme mig!
De var også lidt forbavsede over, at jeg ikke rigtig synes det var slemt. Han fandt ingenting og tilbød, at han kunne lave den store undersøgelse eller jeg kunne scannes på hospitalet. Men jeg ser tiden an og prøver at få ændret min kost lidt efter lidt, måske vha. den diætisk vi kan besøge 5 gange gratis gennem Ballerup Kommune. For hvis de endelig finder noget er det nok ikke sikkert der kan gøres så meget. Men det var ikek noget alvorligt. Så langt så godt : )

I morgen kl. 10 tager vi mod Jylland og bliver til søndag. Så vi har lang tid til at besøge og gøre ved. Torsdag skal vi besøge Charlotte Høj, som er en gammel og kær veninde, som jeg ikke har set i mange år. Hun har 2 drenge og en mand nu. Jeg glæder mig til at se hende igen.
Torsdag aften skal vi spise på Silasens Hus i Varde (billede) og der får man virkelig lækker mad til okay pris. Vi skal derud med Anna & Mikkel, min gamle veninde, som jeg fandt sammen med i 2004 og ser når vi er i jylland og når hun eller de kommer forbi. Vi skal bla. til Metallica koncert til sommer. Ellers skal jeg klippes på fredag og resten er ikke planlagt, men der er jo en del der skal besøget. Min bror, min bedstefar og min moster og onkel indtil videre : )

Ha' nu en rigtig god ferie!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

En rigtig god tur til Jer alle 3, vi håber ikke, at sneen volder alt for store kvaler på overfarten til det store Jylland, godt at der ikke var noget galt med dig og at undersøgelsen gik fint uden det store ubehag. Kram til alle til vi ses igen. Hils mor og far derovre. Farmor