5. september 2014

Mig mig mig

Jeg er faldet over denne fremragende artikel om Mig-generationen fra Information. Den beskriver meget godt hvad det er for nogle børn jeg til dels arbejder med og forældre for den sags skyld. Ikke at jeg stemmer i ift. privatskoler, men det er selve problemet jeg nikker genkendende til og jeg er i den grad ked af den tendens man ser alle vegne. At man har så travlt med sig selv, at man glemmer det forpligtende fællesskab og fællesskab i det hele taget. Det er trist synes jeg og jeg er måske bare en hippie - men det betyder alt at jeg har nogen at spejle mig i, for at se om jeg er helt galt på den og som jeg kan rette mig lidt ind efter. Nogen jeg kan mærke hjertevarme fra og give omsorg til. Så jeg håber at jeg ikke er alene og at jeg i min hverdag kan præge de mennersker jeg er omkring og få fokus på fællesskabet!

Ingen kommentarer: