22. oktober 2013

"Går det bedre i Børnehaven?"...

...spørger Farmor. Mathias virker jo gladere, hans sprog er bedre og bedre. Men stadig er der frustration og jeg ved faktisk ikke rigtig, hvor godt han trives derovre. Men jeg skal være opsøgende omkring det, det kan jeg da godt mærke. Jeg får ikke ret meget at vide mere. Nu er der sendt et skema omkring, så han kan få testet sin sprogforståelse igen og se om han er rykket sig, hvad jeg da tror på at han er. Men jeg ved godt hvor mange af hans problematikker stammer fra og jeg ved også godt at vi selv er skyld i en del af det...for det ved en pædagog sku godt. Men det er vel et udtryk for at slukke ildebrande, at undgå hysteriske anfald - der vel var en reaktion på manglende sprog i første omgang og blev så bare en dårlig vane og Mathias er glad for at tulle rundt for sig selv, spille Skylander...som han så desværre forsvandt lidt ind i. Men jeg synes at det bliver bedre og bedre og vi taler og sætter ord på som aldrig før og vi er kun mennesker...mennesker som heldigvis godt kan se indad og blive bedre.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Når vi er sammen med Mathias synes jeg der er mange flere nye år, så hvad det angår er der femskridt, så mon ikke det følger med i børnehaven, når han kommunikerer bedrer, vi håber det. Kram Farmor