22. februar 2012

Heldige kartofler

Places to go before I die .....Regnbue over Victoria valdfaldet i Zimbabwe
Jeg har nu aldrig drømt om at rejse i Afrika, men det her kan man da ikke andet end at drømme lidt om!


Tænk engang vi har fået vurderet huset til 3 millioner og det betyder, at vi kan få hele lånet lagt om til realkreditlåb og spare sådan ca. 4000-5000 kr. om måneden. Det er jo helt uvirkeligt, at man kan have et rådighedsbeløb til mad, ferie og opsparing om der er væsentlig højere end da vi boede i lejligheden. 
Vi har jo også valgt afdragsfrihed og en billig rente. Men hvorfor filan ikke, det er nu vi har brug for pengene, har små børn der koster og et helbred der gør det muligt at rejse. Så sådan her er det de næste 10 år og det har vi det begge fint med. 

Men at en pædagog og en "madfar" kan sidde i et helt nyt hus i Smørum er jo godt nok et mysterium for mig.
 Alt kører på skinner for os og omkring mig hører jeg, at livet er svært for mange. Skilsmisser, syge børn, syge veninder, syge familiemedlemmer, der kæmper for livet, depressioner, stress og mænd der ikke bidrager til livet i familien. Det er sku trist og måske en reaktion på storhedstid, der afløses af sparetid. Forventninger der er alt for høje til tidens kvinde og der er også ret høje forventninger til tidens børn. 

Men for mig handler livet om at tvinge sin hjerne til at tænke positive tanker og det er min egen indre kamp hver dag, da jeg grundlæggende har tendens til at tænke negative tanker i hobetal. Så det er jo godt, at der er så meget i livet at glædes over. 

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Et stort til lykke til Jer begge to, herligt at det kan lade sig gøre som du skriver, jeg glæder mig på Jeres vegne.

Kram Farmor

Madame sagde ...

Tillykke Rikke - hvor er det dejligt for jer!

Unknown sagde ...

Tak tak : )