14. oktober 2010

Jeg har brug for gode råd og inspiration...har ingen billeder dog..

Kære bloggere
I går besluttede vi os endelig for at køkkenet i det nye hus skal være sort egetræ, med sort granit bordplade og sorte hårdehvidevarer. Gulvet bliver antracitgrå. Så derfor et ganske sort arrangement. Vi er vilde med at det bliver sort og noget andet og har overvejet alle +'er og -'er. Men der skal jo noget pang på i form af en Kichenaid maskine og andre ting der kan lyse op i det mørke.

 Men jeg har flg. problem.
1) Vores spisebordsstole er røde og dyre og jeg kan ikke finde et sted hvor man kan købe de der "frakker" nogle steder. Jeg dur ikke til at sy selv, for på den måde kunne man gøre dem mere neutrale, men nu hænger vi på rød og er det pang nok?
2) Det jeg har fundet er flottest i rød eller æblegrøn...orange er for alternativ måske og hvad er der så tilbage?
3) Jeg søger hjemmesider med farverige køkkenting, lamper, tekstiler mv. der kan gøre vores køkkenalrum flot.

På arbejde har jeg lavet the dåser i decopage, hvor jeg har sat rødt bånd på, men det kan jo laves om. Vi skal lave et arragement i entreen, hvor man hænger jakker og bag på den skal der monteres en blød masonitplade, hvor vi skal have noget stof på, så der er muligheder for spræl forskellige steder.

Vil du hjælpe mig med inspiration???

Mette B. Huset er ikke bygget endnu og de tegninger vi har er sendt pr. mail og min scanner virker ikke..SUK. Har ikke fundet billeder på nettet af et helt sort køkken....hmmm er det virkelig så specielt?? Måske er det der tvivlen er kommet ind ; )

1 kommentar:

mette b sagde ...

Det første jeg kommer til er tænke på er Marimekkos mønster unikko, blomsten i rød-pink og sort.

Kan du ikke sætte nogle billeder på bloggen, så er det nemmere at give forslag?

KH mette