12. juni 2010

Award fra Anne Mette

Anne Mette har tildelt mig denne award og det er jeg meget stolt over faktisk.
Hun skrev; Hun formår ligeledes, at blande beskrivelser af hverdagen med beskrivelser af livet med en sygdom. Jeg beundrer hendes mod, at hun på trods af sygdom og psykiske svingture har fået barn nummer to, noget jeg håber, at jeg selv tør på et tidspunkt.
Tak for de søde ord Anne Mette

Reglerne for awarden er:
Kopier awarden ind på din blog, for at vise du har fået den. Tak og link til den du har fået den af. Link til 7 andre og skab derved lidt glæde ved det. Fortæl 7 ting om dig selv.


7 ting om mig

1) Før hen var jeg ufattelig dårlig til at leve i nuet, det er jeg jeg blevet bedre til ved at arbejde med det og få lykkepiller. Nu kan jeg være på ferie uden at planlægge den næste, meeen kan stadig godt lide at glæde m,ig til den næste ferie og sige; "Preben, her kan vi da godt tage ned igen til næste år...ik?" Old habbits die hard : )

2)  Som barn og ung var jeg aldrig syg, men det er kommet siden ; ) Som ung (ca. 18-19) oplevede jeg, at jeg ikke kunne blive rigtig glad..opleve glæden i maven og var ganske hård ved mig selv...meget hård, 2002 mavesår, 2003 mit første attak (uden at få diagnosen sclerose, 2004 fik jeg så  andet attak og diagnosen Multible Sclerose bare 5 dage før vi skulle til New York for første gang, 2007 hvor jeg var gravid var jeg mege deprimeret, havde forstoppelse og mavetarm infektion med indlæggelse en uge,  i sammenlagt 3 mdr., kun 3 uger efter jeg havde født Max en voldsom Polymorf psykose (akut psykose) og var indlagt i Esbjerg i 2 dage og boede efterfølgende hos mine forældre med Preben og den lille baby...en meget hård tid og også ganske åbenbarende, da Max var knap 3 måneder kom mit 3. attak så, I starten af 2008 var var det indlysende, at jeg også måtte have en mild depression, som jeg startede behandling for og fik det straks meget bedre i mit sind, 2009 hvor jeg var gravid med Mathias fik jeg 4. attak da jeg var ca. 5 mdr. henne. og nu er jeg så på lykkepiller igen og min mave skal CT-scannes inden længe.......heldig er der kommet en dejlig mand og 2 dejllige drenge ind i mit liv og jeg er blevet så meget stærkere og klogere på min krop.. Nu skal jeg bare til at passe på mig.

3) Jeg elsker et stykke kernerugbrod med smør og banan...det er himmelsk synes jeg : )

4) Min vægt har fyldt meget i mange år...de der 5-7 kilo +, det var en nydelse at være gravid og kun tage 5 &7 kilo på...En virkelig god fornemmelse for mig, at jeg følte mig smuk ; )

5) Jeg kan stadig kigge på Max, når han kommer løbende..." Har jeg virkelig formet ham, lavet ham fra bunden"..."Tænk at han kan løbe og tale og alting". Jeg er bare så stolt og elsker at være mor!

6) Jeg er et menneske der skal bekræftes en del....men hviler mere og mere i mig selv som tiden går, jeg ville ønske, jeg havde kunnet det før.

7) Selvom jeg er uddannet pædagog, så tror jeg faktisk jeg ville gøre mig i et service fag. jeg er ret god til det og glad for det. Så jeg jeg tænker også tit service ift. forældrene. Jeg er meget spændt på, hvad fremtiden bringer på min arbejdsplads...er du gal det betyder meget for mig!!!


De næste der skal hyldes og glædes er:

1) Anne Mette og helt uden forpligtelse, men fordi hun er ærlig og kæmper en brav kamp for sin berettigelse for at leve og ånde. Hun har som skrevet før en fed stil..gennemført og er et sødt menneske som jeg husker hende fra gymnastikdagene og så er hun en smuk og spændende blogger : )

2) Maminka : Fordi hun er tankevækkende, skriver godt og spændende og for mig vedkommede og har gode gæsteindlæg og giveaways, somer en god idé.

3) Christina: Fordi hun er åben og ærlig og har en dejlig blog med for mig vedkommende indlæg. Det er sjovt at følge med i det omfang jeg har overskud til og hun er en smuk blogger

4) Ulla: Hun har den fede stil, er inspirerende og sjov at følge med hos og en smuk blogger ; )



Ingen kommentarer: