3. maj 2010

Det er ikke helt som det skal være....

...for jeg er stadig mørk indeni og det er svært selv at komme ud af det. Så psykologen blev kontaktet igen og hun ringer nok tilbage med en tid. Jeg kan ikke klare at hagle mig selv ned på den måde det foregår nu. Mit humør er meget op og ned - men mest nedadgående lige for tiden. Jeg tager ikke omsorg ind, tager alting nært, er trist, kører i cirkler om emner, der gør mig ondt og har det som om, at jeg er alene verden og at jeg er midlykkedes på en eller anden måde. Jeg mister ind i mellem gejsten og sådan er det i dag og sikkert kun lige i nogle timer, indtil jeg igen kan finde den indre figther. Men sådan her burde jeg ikke have det. Så det skal være slut!!! Jeg har en mand og 2 små søde drenge, der elsker mig..som Preben skrev i en mail og det betyder meget for mig, at de er der og får mit liv til at gå videre. Det er med at skrabe sig selv op og puste lidt luft og liv i kroppen igen. Det er lige nu livet levet og det vil jeg fanme ikke gå glib af!!
I morgen er der udsigt til 3-6 timers undersøgelse på Herlev sygehus og så må jeg bruge tiden på positive tanker om mig selv og fokusere på, at jeg faktisk ER nogen uden min sygdom, uden mit arbejde og uden alt omkring mig...at jeg ikke behøver at skamme mig eller foragte mit selskab...bliver lidt glad for mig selv. Det må være øvelsen i alle de timer : )

3 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Godt, der er nogen omkring dig. Du skal ikke ha' det sådan.Håber du er opadgående inden længe - knus

Unknown sagde ...

Kæreste Rikke - det gør mig så trist at høre dine tanker.. eller rettere, det skærer mig i mit hjerte, at du bøvler sådan med humøret.. men jeg tror måske, at jeg forstår dine bevæggrunde, når jeg følger dig her på bloggen.. jeg håber dine undersøgelser på sygehuset bringer lidt godt med sig - selvom det ikke tegner sig det mindste i timerne op til.. Tænker i hvertfald på dig.. Kærligst fra C

Unknown sagde ...

Lone: Syns det kører meget op og ned. Den værste sky er drævet over, men jeg vil nu gerne lige vende det med psykologen alligevel. Det fylder meget når det er der. Knus

Christina: Tak for omsorgen og tankerne. Ja, der er en del at slås med hvis man kan sige det sådan. Mange af tanker er da ydre, der bliver blæst op i det indre og det er jo egentlig ikke så slemt som en indre kamp udelukkende. Men det bliver godt at få dagen i morgen overstået og så er jeg klar med næste kort på hånden, hvis jeg stadig står og intet ved. Den slags skal bare virke..basta. Knus