13. april 2010

Der er meget der skal læres..for store og små

Hvordan man cykler...
Et lille nyt menneskes sind...
Mathias er nok den der lærer mest for tiden. Vi er jo i gang med det store grødshow. I dag stod den på kartoffel, gulerod, løg og hvidløgsmos. Han spiser 4-5 små skefuld og så mister han lysten. Men der kommer da lidt ned og han smiler hele tiden, så jeg tror nu også han kan lide manden. Ligeledes skal hans barnevogn til at være et sted, han måske kunne få lyst til at bruge. Især til at sove i. Så i dag fik han da sovet en lille time i den. hans seng var et hit de første 2 dage, men så opdagede han at...hov...her gider jeg da ik sove. Så også der skal vi øve lidt og han er lagt til at sove derinde nu for lidt siden uden problemer. Heldigvis.

I dag har jeg faktisk praktiseret noget af det, der er svært for mig. Nemlig at lytte til min krop og jeg er blevet hjemme fra mødregruppen selvom jeg vildt gerne ville med. Jeg er et meget lystdrevet menneske og følelsesdrevet for den sags skyld og der skal jeg lære at lytte mere til fornuften og til hvad der rent faktisk ville være bedst for mig og det er bare skide svært. Jeg ville ønske at jeg kunne, for er du gal, der er mange ting der ville gøre mit liv nemmere. Men det er da en trøst at det ikke kun er mig der skal lære..
vi skal alle lære...hele livet : )

Ingen kommentarer: