1. december 2009

1. december


Så kom december endelig. Igår blev der julehygget på fuld gas med bagning af brunkager, jødekager, honningkager og trillet havregrynskugler. Jeg fik hængt gavekalenderen op og Preben var i gang med boremaskinen på Max's værelse, for der var lige et billeder og en højdemåler, der også skulle bores op. Vi spiste risengrød emd mine kusiner bagefter og havde det vildt hyggeligt.
Juleglæden svandt dog, da jeg for lidt siden talte med min Mor om min Moster (hendes lillesøter der er først i 50'erne) og hendes tumor. Lige nu er den i bero, men den slags har jo ingen garantier og lægerne siger, at hun er meget heldig, at hun stadig lever og at behandlingen virkede på hende, for andre i hendes situation er døde. Hun har bare så meget at leve for og jeg sender et ønske om, at hun klarer det. At hun finder styrken og kæmper som en gal. Jeg har SÅ mange gode minder om hende og med hende. Hun og min onkel var en stor hjælp under min psykose og har altid været der for mine forældre og mig. Positive tanker sendes imod hende og hendes familie.

10 kommentarer:

Skribenten sagde ...

Det glæder mig så meget at I har hygget jer sådan, men det er da bestemt ikke en rar melding at få om din moster. Jeg sender masser at ønsker om god bedring til hende.

Knus til dig Rikke.
:))

Unknown sagde ...

Henriette: Tak tak. Knus tilbage til dig : )

Kisser sagde ...

Gode positive tanker til din moster herfra.
Jeg håber det bedste for hende og familien.
Knus

mette b sagde ...

Også mange varme tanker herfra. Knus fra Mette

Jeannette Mariae sagde ...

Julehygge... Hvor dejligt ;-)

Unknown sagde ...

Kisser, JM og Mette: Tak og varme Julekrammer til jer : )

Unknown sagde ...

Ofte er det altså sådan, at når glæde er størst viser sorgen sit ansigt.

Unknown sagde ...

Miri: Heldigvis lever hun endnu og der er jo altid håb, for dem der virkelig kæmper. Så jeg er positiv omkring, men kan næsten ikke bære at miste endnu een jeg holder af til kræften. Det døde min Mormor også af...

Anonym sagde ...

Sikke hyggebilleder af jul, vi glæder os til at passe i morgen, håber Max nyder Jullerup Færgeby og pakken. Kram Farmor

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Dejlige tanker fra dig!!
Og sikke en skøn julekalender! Det er ren nostalgi!