13. juli 2009

Jeg tænker meget....

...på den mad jeg indtager for tiden. Jeg har mere og mere lyst til at være sund. I min sidste graviditet var maden kønsløs pga. madlede. Det lider jeg ikke af denne gang. Nu handler det så om at få indført sådan i små doser og over så lang tid det bliver en god vane nogle nye leveregler. Det skal være noget jeg har lyst til at spise, men samtidig noget hvor jeg har det godt med at bruge det som brændstof. Noget der også kunne være godt var at få nogle pointers mht. sclerose. Ikke en skræddersyet kostplan, som jeg alligevel ikke følger, men sådan nogle generelle råd tilgode madvarer i stedet for alt det man ikke må. For de ting tror jeg trods alt jeg efterhånden kender. Jeg havde for noget tid siden vildt lyst til sukker, nu synes jeg mere jeg kan styre det, men sukker er min last. Ikke sådan vildt og voldsomt som nogle af dem fra Lene Hansson show : ) Men det er stadig for meget og jeg ved at det er gift for mig. Så det ville være skridt nummer 1 - helt klart. Men det er også noget med igen at leve i nuet, for man skal kunne stoppe det i nuet i stedet for at lave forkromede planer. Kunne se på noget mad og bedømme om det er godt for en. Sådanne øvelser er der bla. i min Mindfullnessbog : )

2 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Dejlig kost, sund kost... Håber du skriver lidt mere om det. Herligt billede og herlig skriverier om dine tanker herom.

Knus fra engen ;-)

Unknown sagde ...

ja, det bliver da til nogle indlæg i dag. Men sådan er det nogle, der er mere der fulder end andre og det er jo her i min dagbog det skal nedgrifles...