25. marts 2009

Glæd dig til september og november...


Oprindeligt var det meningen, at efterfølgerne skulle have fået premiere på svensk tv, men nu er 'Pigen der legede med ilden' planlagt til at få biografpremiere i midten af september og 'Luftkastellet der blev sprængt' i slutningen af november 2009.


”Vi har inderst inde hele tiden håbet, at dette skulle blive muligt. Yellow Bird og jeg er sammen med instruktøren Daniel Alfredsson og filmteamet vældig glade for, at de to andre bøger også kommer som biograffilm. Både Stieg Larssons succesromaner og hele biografpublikummet fortjener virkelig dette”, siger Søren Stærmose, Yellow Birds producent.


Også Jan Lehmann, direktør i Nordisk Film Distribution, er glad for beslutningen: ”Vi er virkelig begejstrede for også at få biografpremiere på 'Pigen der legede med ilden' og 'Luftkastellet der blev sprængt' i løbet af efteråret. 'Mænd der hader kvinder' er blevet en enorm succes i Skandinavien, så det er bare helt fantastisk at kunne tilbyde de to næste film til biografpublikummet i Norden. Vi tror på, at de glæder sig til også at få disse oplevelser på det store biograflærred.”


'Mænd der hader kvinder' ligger lige nu på en storslået 1. plads på filmhitlisterne i både Danmark, Sverige og Norge. Efter blot 3 uger er filmen set af over 1,5 millioner i Skandinavien, og i Danmark er den alene set af hele 621.203.


I september er jeg jo højgravid og i november er der jo babybio, så det er bare super dejligt og en alletiders nyhed at få på sådan en almindelig onsdag aften. Preben er til poker og Max og jeg har hygget os. Tror det vi oplever med Max bare er sådan en udviklingsting, hvor han gerne vil styre mest muligt. I aften spiste han dog risengrød med største velbehag og meget af det. Så det gik fint. Han skulle jo gerne være klar til turen til Ullared og Thomas & Maries ødegård, der venter. Vi skal lave gækkebreve, male æg, hækle babytæppe, hvor garnet er købt i råhvidt og grønlig uld og snakke, hygge og gå i den smukke natur. Ikke dårligt : )

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt at I havde en hyggeaften og der var lidt appetit igen. Rigtig god tur til Sverige, det lyder til at blive en dejlig weekend. Kram til alle 3 Farmor

Jeannette Mariae sagde ...

Vi glæder os også over, at bøgerne bliver filmatiseret og ser frem til premieren på den næste film. Har du læst bøgerne?

Unknown sagde ...

Ja, det var en lettelse, Jette. Nu glæder vi os også til den Svenske idyl og til at Max skal hygge sig hele weekende, for deres hund Bjørn er vist også med : )
Jeg har læst alle tre bøger ja og var virkelig betaget. Lige nu er jeg gået i gang med den sidste af Harry Potter, for jeg har alle 7 stående, dem måtte jeg eje. Så nu må jeg snart søge nye eventyrer at begive mig ud på...nogen forslag?? : )

Jeannette Mariae sagde ...

Personligt er Paulo Coelho, der skrev Alkymisten, min helt egen favorit. Han er meget spirituel. Hans bøger er ikke krimier, men menneskelige eventyr, hvis man kan sige det på den måde ;-)