18. februar 2009

Et kort øjeblik....

....kom jeg i virkelig dårligt humør her til aften. Der var nemlig en besked i vores gæstebog på vores hjemmeside, hvor der stod; "Har kigget på billeder og i har godt nok en grim dreng" - det var skrevet af en anonym og det er jo sket før her på bloggen, at jeg får nogle mavesure kommentarer. Min fornuft siger, at jeg skal ignorere dem og slette dem. Men jeg bliver sku da ked af det alligevel, når så fornuften lige slår fra. Mest fordi de her sider er meget personlige og jeg godt ved, at det må overskride nogens grænser, at jeg vælger at udstille mit liv på denne måde. For mig er det et afløb, en ventil og en interesse, der gør det ud for en almindelig dagbog, som jeg finder kedelig. Jo - jeg er mega egocentreret og sådan er jeg så nok bare. Jeg vælger gerne et medie, hvor alle kan dele mine sorger og glæder. Men det er et frit land og det her er mit redskab, hvis man så ikke kan lide mig eller det jeg skriver, så klik væk...for helvede da! Ja sorry, jeg prøver virkelig på at forstå, hvorfor nogle mennesker virkelig skal dele ud af deres dårligt formulerede crap til gud og hver mand, i stedet for at leve deres miserable liv uden den slags indblanden. Det her er jo fremtiden, det er måden hvorpå vi kan lære af andre folks liv, det er måden at bearbejde sit eget liv på. Jeg har prøvet på at retfærdigøre denne blog siden jeg lavede den og i bund og grund, så er jeg en person, der har brug for at dele. Jeg har brug for at gøre mine tanker visuelle. Det her er ren terapi for mig og derfor skriver jeg min blog. Det er sku ikke for at vække had hos nogen, der så tydeligvis i forvejen er nemme at vække. Det latterlige er jo nok, at jeg hver gang de her kommentarer falder går helt ned og tænker, at jeg må lukke ned for alt herinde og at jeg ikke er værd at læse om eller "hvem tror du, at du er?"..... Fra nu af, så må jeg ignorerer dem slags barnligheder og komme videre med mit liv. Jeg har i virkeligheden nok at tænke på!

3 kommentarer:

Sara sagde ...

Hvor er det også bare vildt uretfærdigt af folk at skrive sådan og så anonymt!
Jeg kender ikke vilkårene på denne slags blog - men kan man ikke begrænse så kun dine faste læsere kan lægge besked?
I min dagbog har jeg sat besked funktionen helt ud af kraft. Så må jeg undvære hilsener (som dog så kommer via mail i stedet hvis folk vil sige noget) men jeg slipper også for mavesure ebskeder.

Du bør have lys og luft og glæde i dit liv lige nu. Dem der siger sådan om jeres fantastiske charmerende Max og at hvad spændende er der i at I er gravide - det er så mange - de skal bare ties ihjel. Tænk nogle sørgelige eksistenser......

Stort knus herfra. Håber snart vi ses.

Unknown sagde ...

Præcis!!!

Sus sagde ...

Jeg kan godt forstå, du lige blev ramt af den besked, men det man siger er man selv, og jeres Max er da den skønneste unge, så du skal ikke tage dig af den slags perfide beskeder, selv om jeg altså godt ved, at det er lettere sagt end praktiseret.
Heldigvis er der jo i overflod af glade og positive beskeder, og det er dem du skal styrke dig på.
Mange tanker fra Susanne