5. februar 2009

Der renses ud...totalt Feng Shui style

Vores kælderrum er ryddet op, VHS bånd har endelig fundet sin vej derned og mange ting og sager er endt i containeren. Det føles så rart. Vores nye indretnign er dog ikke perfekt. Men vi har jo en stor slags udestue og der var gæsteseng i den ene ende og ikke meget andet. Men nu er der legerum til Max og så har vi rykket vores skrivebord lidt tilbage, nu hvor VHS-reolen er væk....vi havde mange!. Så nu er der plads til de to madrasser, der ligger ovenpå hinanden og vi har stadig plads til 2 sovende gæster. Det er mere klemt her omkring computeren nu, men det er jo ikke fordi vi bruger den seng hver dag og måske indbyder den mere til slæng nu : )
Min fysiske tilstand er som sædvanlig ikke pletfri...ha ha...sclerosejokes...nej, jeg har rigtig ondt i venstre nakke og skulder, det stikker ligefrem. Når jeg skal skrive her eller andre steder hvor jeg plejer at skrive hurtigt, så er det jeg bytter om på bogstaverne, som jeg skrev og det er bare vildt skræmmende og når jeg bliver glad og skal skælde ud og tale hurtigt uden helt at være i 100% kontrol, så bytter jeg også om på bogstaverne i ordene. Så det synes jeg jo er en smule svært at tackle. Måske skal jeg skrive den ansøgning om flexjob her i ferien alligevel

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Rikke!

Jeg har fået fleksjob med 2/3 tilskud. Muligheden for 1/2 tilskud er der også.
Vælger du denne mulighed, vil jeg opfordrer dig til at have sceleroseforeningen med på sidelinjen. Her i kommunen er der flere, der er i job, der skal afprøves i andre jobs, måske 2 - 3 andre steder. På den måde mister de jobbet, de allerede er i besiddelse af.
Det er den værst tænkelig oplevelse, jeg kender til. Selvfølgelig har jeg hørt solstråle historierne, og det er om en sceleroseramt. Hun er stadig på samme arbejdsplads.

Ønsker dig masser af ro, og troen på det vil lykkes.

Unknown sagde ...

Hej du.
Tak for info. Jeg har ikke endnu brug for at gå ned på mere end 32 timer tror, men får man så suppleret op til den løn man får eller får man dagpenge, for det er jo så ikke helt så meget? Jeg tror de er rimelig tunge at danse med i Gladsaxe kommune og jeg vil under ingen omstændigheder væk fra min nuværesnde arbejdsplads, det ville jo ikke give mening.- Jeg har faktisk været i jobprøvning lige da jeg fik sclerose i 3 mdr. og var deltidssygemeldt sidste sommer. Det er ikke altid man behøver at blive jobprøvet andre steder, jeg har snakket med scleroseforeningens socialrådgiver og hun vil gerne hjælpe : )

Anonym sagde ...

Hvis du kan arbejde effektivt mere end 20 timer, så kan man ikke få fleksjob i den kommune jeg bor i.
For 8 år siden var der en løsning der hed 1/3 tilskud, og det er præcis den du har brug for i øjeblikket.
Måske ved sceleroseforeningen meget mere. De er der for dig, vil hjælpe, og vejlede dig. Det er en jungle derude. Hop ikke på det første og det bedste du bliver foreslået. Kæmp for dine rettigheder.
Sept. 2008, mente kommunen ikke jeg var syg, jeg skulle gå tilbage til ordinær 37 timers jo. Feb. 2009 blev jeg godkendt til Fleksjob med 2/3 tilskud. Helt uden ændringer i mit helbred. Jeg måttte kæmpe på kontanthjælp, jeg kunne få meget lidt, da jeg er alene, bor til leje, og havde ikke en opsparing (max kr. 10.000).
Det har kostet at kæmpe for mine rettigheder som syg.
Husk det er langt nemmere at være rask end syg i DK. Syge skal være meget resursestærke.
Ønsker dig en god kamp for retfærdigheden.