13. maj 2008

Mødedag efter en skækkelig nat

Har været til møder hele dagen. men det var ok. Dejligt faktisk. Max vågnede i nat omkring kl. 1 og Preben prøver på at få ham til ro. Men man kan næsten høre på hans gråd, at det er tænderne der driller. Til sidst kom Preben ind og jeg kender jo min mand, men har nok ikke set ham så frustreret og gal, hvilket kun sker, når han er magtesløs. Han tager Max med ned og vil gå ham i søvn. Jeg ligger så tilbage og kan ikke sove, da jeg er bange. Nok fordi jeg ikke har set Preben sådan før. Efter en halv time hvor de stadig ikke er kommet tilbage, tager jeg tøj på og går ud og leder. Jeg er panisk over om der er sket dem noget. Al verdens tanker farer gennem mit hoved og jeg frygter virkelig det værste. Efter at gå rundt mellem husene i et kvarters tid bestemmer jeg i min hjælpeløshed, at hente bilnøglerne og fortsætte min søgen i bil. Men lige da jeg kommer ned kommer Preben, der har været uden på en længere tur. Jeg bryder helt sammen og fortæller hvor bange jeg har været. Vi lader Max stå nede og han sover til kl. 3, hvor jeg kommer i tanke om at give ham en flaske mælk. Vi lægger hans hoved på en pude og han falder til ro og sover til lidt over 7. Tillykke lille stakkel. Sikke en nat. Men i dag er modet igen højht. Vores venner kommer og de har meget at fortælle om deres tur til New York. Jeg glæder mig til at se dem. Vi skal hygge om Max og jeg har faktisk købt et fint sæt tøj med Peter Plys bluse og cowboybukser. Købte dem af en gammel forældre, der har en børnetøjsforretning. Vi fik en sludder om vores børn, min psykose osv. Ja jeg er ret åben og vist også for åben. Men for fanden. Har intet at skjule og hvis folk synes jeg er lidt tosset (stadigvæk) so be it. Jeg er jo en gang som jeg er. Jeg fik nogle vitaminpiller, som er gode, minipiller, ansigtsvask fra vicky (manglede virkelig), så nu er lagret fyldt. Jeg er nemlig begyndt at gå meget op i de daglige tilskud af mitamin. Gider bare ikke tage 10 piller, men får en multi med grøn the for kvinder, B-vitamin stærk og magnesium med D-vitamin. Det er vigtigt, når man har sclerose især ; )

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh,Rikke. Godt i kom igennem den nat. Den har da virkelig været hård for Jer. Men du bevarer humøret, der er sket en stor ændring der, kan jeg mærke. Også godt med vitaminer, underskud kan jo give depression, siger de kloge. Knus og kærlige tanker til dig og dine ;-)

Unknown sagde ...

Nåå, herregud- sikken en nar I har haft...Håber I lige får snakket lidt om det. Hyg jer nu- I trænger nok til det :-)

Unknown sagde ...

JM. Tak for opbakning. Jeg er sikker på, at det nok skal gå.
LM: Vi kan heldigvis snakke om den der frustration og Preben er ikke stolt af, at han får det sådan. Men det gør vi vist alle.