1. april 2008

Sikke en dejlig morgen


Jeg stod op kl. 8, frisk og udhvilet. Har været i bad, lagt make-up og er ved at pakke nogle ting, som jeg skal have i mit skab på arbejde. Der skal være noget båltøj, mit regntøj skal jeg have herhjemme til cykelturen, jeg skal have en mascara, noget shampoo, creme, en børste, et håndklæde og noget til at komme på læberne, solfaktor og hvad jeg ellers lige kan finde, der kan være rart, at have på en fritter ; )
Preben virker også glad for, at det er ham der skal gå hjemme lidt nu. Han har været heldig og har i alt haft 6 måneders barsel, når Max starter i vuggestue. han havde 4 måneder, hvor jeg var syg og 2 måneder nu. Det har han været glad for. Det kan anbefales til alle fædre, for man får altså et helt andet syn på det der sker herhjemme og på sit barn. Men det kan jo kun lade sig gøre, hvis man ikke ammer. Det gjorde jeg jo kun de første 3 uger og i mit tilfælde var det jo bare sådan, da jeg startede på at spise piller, som Max ikke havde så godt af ; ) Jeg må sige, at med den erfaring fra min fødselspsykose og depression, så er det ikke sikkert, at jeg ammer det næste barn ret længe. Jeg vil nok hellere være rask ; ) Men jeg vil gerne gøre det så længe, som jeg føler at jeg er ovenpå. Preben er nemlig ved at tø op, i forhold til at få en lille baby mere. Det er nok mest ham, der har været lidt imod det. Men vi tager en dag af gangen og ser hvad der sker ; )

Ingen kommentarer: