8. april 2008

Åhhh, Ringnes Herre - don't get me startet

Apropos ting jeg virkelig brænder for og ja..alle der kender mig har hørt mig tale om Ringenes Herre med stor indlevelse og entuiasme. Det er virkelig vildt med mig. Men det startede faktisk med, at Rasmus fra mit gamle seminarium fortale om "Ringenes Herre". Han var vild med bøgerne. Men jeg fik bare et billede i mit hoved af ringe i vandet. Jeg fattede ikke noget om den storhed, han tydeligvis så i bøgerne. Så læste jeg den første af bøgerne og den var godt nok omfattende, når man ikke kendte til universet. Men jeg kunne da godt lide bogen. Så kom filmen "Eventyret om ringen". Jeg var solgt. Jeg er nok meget visuel og elsker de der stor-film. Jeg læste bogen igen og forstod meget mere anden gang. Jeg læste de to næste bøger, men det var stadig svært at hitte rede i det hele. Filmene gik rent ind ;) Jeg har siden hen købt alle tre film i de udvidede udgaver og har hold Ringenes Herre weekend med Preben, hvor alle 3 film + bagom matrialet blev set. Heldigvis var han også med på vognen. Helt ærlig, når man bor sammen med mig ville det være en dødsynd ikke at være bare lidt vild med dem. Jeg elsker Viggo Mortensen og alle de andre skuespillere. Det er bare min ynglingsfilm. Men Harry Potter er nu heller ikke værst og jeg har snart samlet alle 7 bøger. Det er bare så tryllebindende. Faktisk kan jeg en lille historie fra en aften med Mie, min veninde. Vi skulle se "Eventyret om ringen" sammen, hendes første gang, min femte eller sådan noget. Da man så kommer ned i dværges store sal, så kommer det fra naive Rikke med måbende mund "Mie, er det ikke bare utrolig, at de små dværge kunne bygge sådan en stor sal?". Mie grinede ret meget af mig. Jeg lever mig altid ind i de film jeg ser. Når jeg går fra biografen ER jeg jo nærmest hovedrollen. Crazy!!Nå vi er ved bøger, så er jeg vild med Dan Brown. Han har gjort et kæmpe indtryk på mig med han genialitet og jeg tror på hvad han skriver. Det er min nye sandhed. Jeg ved, at han har skrevet 2 bøger, men de er ikke oversat endnu. Men de skal læses. Jeg fik endda Preben til, at læse "Tankados kode". Han hader at læse bøger med mindre det er om svampe, vin, restauranter eller andet "spændende". Sådan er vi virkelig så forskellige ; )

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er en stor gave at have sådan en indlevelsesevne. Tag du blot vare på den. Dejligt du deler ;-)

Unknown sagde ...

Ja, det har du ret i. Det er især skønt når jeg læser. Men jeg tuder jo over alt - selv Terminator har jeg grædt til. Jeg tager varer på den og griner også lidt af den ; )