27. marts 2008

Strikke Rikke

Jeg har prøvet, at finde bøger med billeder og spørge i en garnbutik i Lyngby, men der er ikke rigtig nogle bøger der viser billeder af processen i at strikke sokker. Det er altså bare et brændende ønske, at lære det som min mormor var en ørn til og bære arven efter hende videre. Hvis der er nogen, der er gode til at strikke sokker og vil hjælpe mig, så skriv endelig. Så bliver jeg bare så glad. Jeg ved nemlig, at når først jeg har set det for mig, så kan jeg godt. Men jeg kan ikke få billedet ind på nethinden ; )

6 kommentarer:

Dorte sagde ...

Hej - du har på min blog efterlyst opskriften på filtede sutsko - hvis du kigger længere tilbage på min blog - her : http://dottelot.blogspot.com/2008/01/sutsko.html - så er der billeder af samme sutsko uden pels og med link til netbutik, hvor du kan købe både garn og opskrift. De er meget lette at strikke - og du er velkommen til spørge mig, hvis opskriften alligevel driller.

Med hensyn til strømper, så har jeg en opskrift, som jeg altid bruger - desværre uden billeder. Hvis du er interesseret kan jeg godt sende den til dig. Nogen gange tror jeg altså at man bare skal gå i gang og så følge opskriften slavisk - hvis man forsøger at se det hele for sig først, så giver det ingen mening.

venlig hilsen Dorte

Anonym sagde ...

Jeg er helt enig med Dorte. Bare se at komme igen - så bliver du mesterstrikker, Rikke ;-)

Unknown sagde ...

det må jeg gøre, du må gerne sende mig opskriften til rikke_bruunjensen@hotmail.com, hvis du gider. Så forsøger jeg med et par små til Max, så er det til at se en ende på;) Jeg elsker faktisk at strikke, så jeg må i gang og lade være med at lade det blive ved snakken. Må i sving i aften så ; )

Anonym sagde ...

Jeg er ved at lave en begynderopskrift (regner med den bliver færdig i løbet af april). Og hjælper gerne, hvis du går i stå undervejs...

Unknown sagde ...

Tak Nanna, det kan være jeg får brug for det ; )

Anonym sagde ...

Hej Rikke. Faldt over denne opskrift på sokker. Der er fine tegninger med. Måske du kan bruge den til noget. Knus herfra ;-)

http://www.hendesverden.dk/hv-haandarbejdsskole/sokkeskolen/