5. marts 2014

Jeg er en heldig kartoffel...


Jeg møder faktisk ret tit mennesker i min hver dag, der overrasker mig rigtig meget og rigtig positivt. De rører mig med deres roser til mig. Jeg er ikke selv særlig god til det der med at rose og bliver altid ret overvældet når andre gør det.
Der er ingen tvivl om, at mit liv har været en kamp. Men en kamp der har styrket mig vildt og gjort mig hårdhudet og stædig og ikke mindst har tvunget mig til at fokuserer positivt når jeg er blandt andre mennesker. Jeg ser de udfordringer jeg har mødt som små sejre faktisk..ting jeg ER kommet igennem.

Når jeg er herhjemme kan jeg godt sukke lidt over at der tit er problemer med helbredet, men jeg er meget opmærksom på det og prøver også her at undlade at tænke på at være et offer og tænker på at få vendt tingene til en positiv spiral. For det er jeg på ingen måde et offer. Jeg har bare nogle prøvelser der kræver styrke og der gør at livet til tider er hårdt.

Ofte bliver jeg mødt med "Du er på positiv", "Du er sej", "Man kan kun blive glad af at være sammen med dig", "Jeg beundrer dig for den måde du har klaret dine udfordringer på" og alt varmer helt vildt og gør at jeg tænker, at sygdomme kan rende mig. Jeg har haft mavesår, sclerose, psykose, kræft, astma, piskesmæld med alt det nu har af følger for det liv der skal leves bagefter. 

Men at vide at livet faktisk godt kan leves uden at være et offer, det gør at jeg stadig "bare" er Rikke…skøre, glemsomme, hjælpsomme, sjove, skæve og åbne Rikke og det er den Rikke jeg skal være!

Sangen der kan redde en dag for mig

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for lån af de skønne drenge som var rigtig glade for vi kom og hentede dem, vi hyggede os rigtig derhjemme og glæder os til vi skal se dem lørdag/søndag. Ja du er god til at komme igennem diverse kriser og se positivt på tingene, for mange ting har du godt nok stået igennem, til lykke med det og held og lykke med alt det der er i øjeblikket med dit hudprojekt. Kram Jette

Anonym sagde ...

Du er en dejlig Prik ;o)
Kys fra en anden Prik