27. januar 2014

Max & Mathias



Mathias er nu 4 år og er på mange måder en sød, kærlig og morsom lille fyr. Han nusser mit hår og har altid elsket det og derfor har vi måske et særligt bånd. Han har et vildt temperament, bruger gerne lydeffekter i stor stil, er sindsygt god til Skylanders, er god til at bruge sin fantasi og leve sig ind i ting..som jeg også er. Han har været en langsom starter med at tale og bruger stadig sin ble, men er god motorisk og har en god rytme i sin krop. Han er en sej fyr, der siger fra når han ikke føler sig ordentlig behandlet - men også skrøbelig og sårbar. Han er stædig og hvis han ikke mener, at benzin kan brænde men bruges til at bygge store huse med (beton måske), jamen så er det sådan og han bliver tosset! Så vi har vores udfordringer med sproget der mangler nogle nuancer. Heldigvis er han hurtig til at suge til sig. Han er en enspænder til tider, som sin Far kan være det. Hviler på en måde fint i sig selv og nyder at tulle rundt og lave ingenting. Han har det mest hjertelige grin og griner især når hans storebror eller farmand laver sjov med ham og når det ikke er sjovt mere er han ikke et sekund i tvivl. Så viser han børster og hans læbe bliver en tynd streg.
Han er min elskede fjollede lækre dreng.


 Der er ingen tvivl om, at Max er fars dreng. Lige fra han blev født har Preben været der, for da jeg fik en psykose tog han over og gik hjemme en del længere end andre fædre får mulighed for. I dag kan jeg ind imellem føle mig lidt til overs når farmand er her, men Max er sådan en dreng der vindes bedst, når man sætter sig ned og tager sig tid med ham…leger vildt med ham og det er hans far rigtig god til. 
Max har været super hurtig om at begynde at tale. Han var 1,5 år da de første ord kom og munden står ikke stille. Han ligner på mange måder mig. Han er den bekymrede type, der tænker alt igennem på kryds og tværs. Han er super kvik og hurtig om at lære ting i skolen. Han er rigtig god til matematisk.
 Han er sindsygt god til at huske navne og ansigter og så er han social. (og de dele kan jeg måske tilskrive til mit gensæt…på nær det faglige…der var jeg vist mere fokuseret på vennerne ; ) Han hilser glad på alle mulige voksne som børn på skolen.
Han er ivrig, energisk og nysgerrig. Han elsker at spille på sin ipad og vildt god til det også. 
Han har nu også temperament og har vildt svært ved at koncentrerer sig om at tage tøj på, for han bliver lynhurtig afledt. Hans antenner er ude i alle hans vågne timer, måske derfor han har et godt sovehjerte.
Han kan godt lide at nørde som hans forældre. Max er høflig når han er ude og dejlig at have med i byen. Han er nem at gøre tilpas i virkeligheden, når man ved hvordan selvfølgelig. Når jeg henter ham fra fritter så går han glad med hjem og plager ikke. Han er bare en super sød og dejlig dreng at have i sit liv. Jeg elsker ham fordi han er  ; )

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Rigtig gode og betegnende beskrivelser af begge drenge, jeg kan selvfølgelig kun give dig ret, de er skønne, dem har I kreeret godt og er gode til at tage hensyn til alle de små til tider skæve vinkler. Sikke et vejr, ja det er hyggevejr idag, Flemming er kommet afsted og jeg har handlet til flere dage. Hvis vejret er helt frygteligt onsdag kommer jeg ikke, vi får se, sig intet til drenge endnu. Kram Jette