10. juni 2013

at elske sig selv....

En kommentar fik mig til at tænke på det der med at elske...elske andre og elske sig selv ikke mindst. Det er ikke bare sådan noget man bare kan....ikke hvis man har levet mit liv ihverfald. Men "Tanterne" har ret i, at jeg tugter mere end jeg elsker. Jeg har altid været min egen hårde kritiker og er også hård i det. Mit sprog er kontant og hårdt til tider og egentlig er jeg blød som smør. Men jeg er ikke et menneske der er varmt og kærligt af natur. Jeg har lært det hen ad vejen og derfor så falder jeg tilbage til hende der er bedst til praktik...sådan som min mor er det og det er bare ikke helt nok for mig.
Så dagens opgave i dag....elsk nu for pokker dig selv, dit skønne, glade, energiske og skøre menneske. Du er og bliver præcis ligesom du skal være og det er godt nok...du er god nok og du har lige nøjagtig den berettigelse til at være her, som du skal have!
For jeg er jo hende den festlig, der elsker en god fest, flot tøj, glimmer og lækkert hår. Glade mennesker, øl og en fed koncert. Det gør mig glad og jeg bliver et gladere menneske af det.
Jeg elsker at rejse ud, især elsker jeg at planlægge at rejse, at se og indsnuse nye steder. jeg bliver godt nok enormt træt når vi er på ferie...men jo det er også noget af min verden jeg nødigt ville undvære. 
Jeg anser mig selv om et menneske i evigt bevægelse rent mentalt og jeg elsker at lære nye ting og blive klogere på verden. Menneskers interaktion og hvordan ingen mennesker kan udvikle sig og lære uden hinanden...sådan firkantet sagt er jo vildt fascinerende og derfor elsker jeg at være pædagog og elsker at være mor, kæreste og menneske i det hele taget, for det er jo vildt spændende.



Ingen kommentarer: