8. marts 2012

Max den store

Max's første tur i Experimentariet og her i Krible-Krable afdelingen foran et bluescreen.


Jeg har lige været til et 3-måneders møde omkring Max. Ud over at det har været en svær start og hårdt for den lille fyr, så fik jeg mange dejlige ting at vide om min skønne dreng.

Max er en meget stolt dreng, der bor en herre indeni ham. Han er meget fremme i skoene og foran de jævnaldrene mht. sprog, som er ret nuanceret. Han er god til tal, kigger på eks. en terning og siger lynhyrtigt hvor mange der er, uden han umiddelbart tæller. Han er begyndt at interesserer sig meget for bogstaver også. Han skal bare have ting at vide en gang, så kan han det og gør det han skal. 
Han er vellidt blandt de andre børn. Max er ved at åbne op overfor for andre børn end Gustav, som han fandt sammen med (en nabos barn) i starten og de gør en insats for, at han skal få flere at lege med.

Jeg fortalte lidt om, at jeg blev syg 3 uger efter Max var født og vi har været plaget af lidt meget sygdom i vores lille hjem i de sidste mange år og at jeg nu har fleksjob. Jeg har det bedst med at spille med helt åbne kort og give pædagogerne en forståelse af, hvorfor vi gør som vi gør, hvorfor Mor glemmer og hvorfor overskuddet kan være lidt sløjt ind imellem. Hun sagde, at hun bestemt intet kunne mærke på Max eller på mig og det er jo dejligt at høre. Sådan skal det være!

5 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er dejligt at læse om din store dreng og også, at det går så fint i dit job, Rikke!

Anonym sagde ...

Dejligt at høre om Max daglige gang i børnehaven, ja stolt kan vi være af ham og det går tilsyneladebde bedre end du måske lige gik og troede herligt.

Kram Jette

Unknown sagde ...

Madame: Ja tak, det er dejligt. Det har været lidt hårdt at se sin dreng have lidt svært ved at finde sin plads, men han kommer efter det, det ved jeg da : )

Jette: Ja, man hører jo kun de bidder han fodre med og det er ikke så meget og tit hænger han fast i at han ikke har leget med andre end Gustav. Men vi gør alle en indsats og så skal han nok falde helt til.. ; )

Unknown sagde ...

At være åbne i sit samarbejde , er nemlig rigtig vigtigt og det eneste der er at gøre.

Unknown sagde ...

Ja, jeg kan vist heller ikke andet : )