10. september 2009

Hos jordmoder Charlotte...

...gik det godt, hun er sød og erfaren og det mærkes. Lillebror vejer omkring 25oo g. nu. Jeg spurgte lidt ind til fødslen og hvad hun tænker der er smartest, når den tid kommer. Hun sagde, at hvis jeg nu har en tid hos hende, når jeg har termin kan hun jo mærke om jeg er begyndt at åbne mig lidt og så kan vi aftale et par dage efter, hvor hun har vagt på fødegangen, at vi kommer op og så kan hun få det i gang...uden at sætte det i gang som sådan, da jeg nok alligevel skulle føde deromkring. Så er fødslen lidt mere kontrolleret frem for jeg knap nok når derop. Og det er hvad hun godt kan forudsige, hvis det går efter planen. Så det har vi aftalt og det har jeg det nu godt med. Med hende er jeg vist i gode hænder : )
Navne til er stadig Jakob, men Julius er også i høj grad på banen igen og det piner mig, at det er lagt i mine hænder, for hver gang Preben endelig siger noget, så lytter jeg jo meget til ham, for jeg kan da ikke træffe sådan en stor beslutning. Der siger jeg som jordmoderen sikker snart vil sige; "Preeeees".

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Dejligt du føler dig i trygge hænder. Måske du skulle vente med at beslutte dig... :-)

Unknown sagde ...

Miri: Det er vist også først noget vi selv skal tage stilligt til ved den konsultation, der falder når jeg har termin. Men trygheden i at nå op på hospitalet vil jeg nok gerne have. Nu må vi se, man ved det jo også som regel lige lidt før. Men sidst fik vi sku travlt ; )

Jeannette Mariae sagde ...

Det er dejligt med en jordmor, der ved hvad hun har med at gøre. Good for you, dear!!!

Med hensyn til navnet, så vent dog til han kommer til verden. Når du ser ham, er jeg sikker på, at du straks ved, hvad han gerne vil hedde.

Knus fra engen ;-)

Lavendel sagde ...

Ja, det er jeg osse sikker på - se ham først og se ham ind i øjnene, så er jeg sikker på, du ved, hvem der er kommet. Måske det er Elias eller Ulrich? Det kan man ikke vide.
Godt med jordmoderens indstilling, når du nu er sådan en hurtig dame mht fødsler.