1. januar 2009

Året der gik...

2008 startede med Nytårsaften, der blev holdt med vore gode venner Jannik & Maria - det var en hyggelig aften, der gik alt for hurtigt, hvad Nytårsaftener altid gør. Mit startede ud med den evige søgen efter mening med mit ringe humør, nu hvor jeg har alt hvad jeg elsker omkring mig. Jeg fandt det jeg søgte, jeg jeg selv opsøgte min læge og bad om, at vi skulle gøre noget i form at, at jeg skulle i gang med at tage lykkepiller. Her et år efter er jeg virkelig glad for den beslutning og jeg har indset, at jeg nok ik mange år har manglet et stof i hjernen. Jeg var hverken forkert, dum, grim, tyk, uden selvværd, selvtillid og hvad jeg ellers fik af sjove tanker. Nej, jeg er i underskud og nu går det fint. Mange års søgen er endelig tilbagelagt og nuet er endelig til at leve og nyde ikke mindst. jeg kan mere end nogen siden før være tilstede og virkelig føle glæden helt ned i maven. På mange måder har tiden efter Max's fødsel været smuk for mig og sat mig på plads. Der er stadig ting at arbejde med...heldigvis da. Men jeg er i stand til at nå mine mål nu og være glad mens jeg gør det. Jeg arbejder meget med positiv tænkning og med tanken om, at lige tiltrækker lige. Så jeg har altså besluttet mig for at være overvejende glad. Og så er det jo bare om at "fake it untill you make it".
Ellers nyder vi jo Max på alle måder, han beriger hver eneste dag med det sidste nye han har lært. Han er en super dejlig dreng. På alle måder gør han det dejligt at være mor og far.
I går fejrede vi Nytåret nede hos vores underboer. Vi fik fondue og Raclette. Max legede meget med deres børn, især Maja og ham havde det sjovt. Vi 4 voksne spillede Meyer imens. Linda lavede de lækreste Filur-drinks med filur i nede i. Uhmmm. Problemer er bare, at jeg altid har kunne konsumere ret store mængder øl især og det skader bestemt heller ikke mig at blande lidt. Men igår fik jeg bare for meget - måske efter 14 dages sygdom og madlede, jeg ved det ikke. Men lige pludselig svimlede det for mig og jeg måtte ud og kaste op. Så føler man sig sku da lidt dum og som en ret dårlig mor. Max kom i seng kvart over elleve og da jeg skulle lulle ham i søvn, faldt jeg selv i søvn. Jeg vågnede dog og gik ind til den anden nabo og fik årsskiftet med. jeg frøs som en lille hund. Da de andre gik ud smutetde jeg op til os selv og tog en ulden sweater på og gik ned i underboens lejlighed. Der sad jeg og snakkede med min mor og fandt ud af at de sendte "comming to America" i tv. Den satte jeg mig til at se. Lavede en skål dip og fik mig nogle chips og noget Cola. Følte mig lidt som verdens ældste teenager : ) En meget underlig aften for mig.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære alle 3
Rigtig godt nytår til Jer, tak for dejlige timer i det gamle år. Det er et godt billede af Max og Maja med hatte. Vi nyder også den dejlige dreng vi har fået og som vi låner en gang imellem eller bare besøger, I kan være stolte af ham og Jer selv.
Kærlig hilsen Bedstefar og Farmor

Anonym sagde ...

Kære Rikke og familie. Tusind tak for sms. Mine ønsker for et lykkebringende nytår går også til Jeres lille familie. Kærlig hilsen fra engen

Unknown sagde ...

Tak for jeres beskeder. Tak fordi i kigger med stadigvæk på trods af stilstand... :)