29. september 2008

fridag

Dejligt at starte ugen med en fridag. Jeg havde nemlig en tid hos øjenlægen, der lå så dumt, at det dårligt kunne betale sig at komme på arbejde før jeg skulle gå igen. Så jeg fik besøgt Sara, som vi kender fra McDonalds tiden og hendes lille søn Max, der nu er 3 uger. Navnet kunne jo ikke være bedre. Nu er der en Maximus og en Minimax. Han var lille og sød og sov det meste af tiden. Bagefter tog jeg så til øjenlægen og gennemgik 2 tests og der var noget på billedet, der ikke skulle være der, hvis mine øjne havde været helt friske. Men hun mente ikke, at det var noget og jeg fik en tid i april. Så det var jo fint nok, bortset fra det man så får dryppet øjnene i, der udvider pupillerne og får en til at ligne ondskaben selv og når så solen titter frem var det nærmest umuligt at åbne øjnene pga lysfølsomhed, så jeg kom da helskindet hjem, men sjovt var det ikke. Da jeg kom hjem var Prebens søster og datter her og de spiste med. De havde videobånd, bøger, sengetøj mm. med til Max og det var jo dejligt. Vi overtager også Biancas køjeseng, hvor der skal være hule neden under. Jeg skal finde noget fint forhæng og vi skal have indkøbt lyskæde og hyggepuder til hans gemmested. Om lidt går aftenens massage og film i gang. Vi skal se the mummy - tomb of the dragon emperor. Rigtig eventyr i hæsblæsende fart.
Hvad sundhedstilstanden siger? Jo posten kom med olien, vitaminerne og kokosolie til stegning og jeg er gået i gang med det. Det har jeg det godt med, for jeg har virkelig haft sådan en appetit de her dage, kan spise hele tiden og det er lidt træls. Så jeg prøver på at holde mig selv i ørene og spise noget der er sådan rimelig sundt når det endelig er jeg skal æde konstant. Det bliver til mange jordnødder, meget peanutbutter af den gode slags, riskiks fra urtekram, knækbrød, men også til en smoothie ind imellem. Rom blev ikke bygget på en dag og Rikkes rom i sundhedens navn er langt undervejs, men jeg har det faktisk ok med det: )

Ingen kommentarer: