28. juni 2008

Hola Denmark


Så er vi hjemme efter 9 timer på farten. Vi var faktisk hjemme kl. 17, men har lige fået pakket ud, vasket tøj, der desværre er blevet blåt (så jeg må have købt noget tekstilfarve og have udbedret skaderne, tror det skal være lyserødt og lilla noget af det) Nå men her er et uddrag af ugens erfaringer ; )
Turen derned gik rigtig godt for Max. Han "faldt" i søvn 2 gange og jeg mener faldt, da han uden videre gav op og lukkede øjnene. Han var sød og glad på hele turen og elskede at flyve, så det var dejligt og en stor lettelse.
Hotellet var lækkert. Helt perfekt. Poolen var lækker og der var aktiviteter hele tiden, hvis man havde været til det, men vi koncentrerede os om Max på denne ferie. Det var hans debut og det var for hans skyld vi tog til Mallorca. Vi kan helt klart anbefale det til andre. Det er skønt og smukt dernede.
Max sov længere om morgenen end normalt og det var luksus.
Maden var ikke noget at råbe hurra for. Max har fået alt for meget frituremad, for det var gvad der var til ham og vi fik da noget lækkert et par gange, men det var generalt lidt kønsløst.
Jeg fik købt nogle fine ting dernede på trods af at det var et turiststed. Inde i selve Alcudia købte jeg et Bennetontæppe til Max - lidt sent, men dne kan jo stadig være til gavn og er super blød og lækker. Jeg fandt et par lyserøde Tommy Hilfiger klipklapper og et par DKNY klipklapper i sort læder og kork. Jeg købte en fed t-shirt i Mango og så fandt jeg noget ganske specielt. Nemlig en lille bedende dreng på en sky i porcelæn. Det er et evigt minde om Max's første ferie. Så der var mange fine ting dernede. Vi købte også en paraply til Max's klapvogn, Preben købte en overgangsjakke i Benneton biksen.
Ud over det er Mallorca en frodig ø og meget smuk. Men vi valgte at være rimelig tæt på vores hotel og gik væk fra at leje bil. Vi blev dog hentet af Flemming, Jette og Bianca. Vi mødtes med dem 3 gange dernede og det var hyggeligt. De havde lejet en bil og boede inde i Alcudia by, hbos vi boede udenfor. men det var hyggeligt at spise sammen og vi var også på stranden sammen med dem. Men vi var nu ved poolen, da Max er lidt for vild med sand og spiser der og så er han bare hurtig med at kravle.
Så alt i alt var det en dejlig ferie.
Jeg selv fik læst Jesper Juuls bog "Mit kompetente barn" og fik virkelig nogle wauw oplevelser. jeg lærte så meget af den bog. Det er ellers alle pædagoger bibel mere eller mindre, men jeg har bare aldrig læst den. Den siger så meget om menneskesyn og meget om hvad jeg føler er rigtigt at gøre.
Jeg blev ret forkølet for 3 dage siden. Det var lidt træls. Tror det var aircon. forkølelse. På flyturen hjem havde jeg ellers haft gang i næsespayen, men da vi gik ned mod København fik jeg megaondt i øret og det trykkede i mit hoved. Så jeg kom hjem med en gigantisk hovedpine. Den er næsten væk nu efter jeg tog noget for det - heldigvis. Man må sige, at man krop gik lidt i selvsving dernede. Mine knæ får til tider nogle ture, hvor jeg næsten ikke kan rejse mig. Gør mega nas. Min lænd havde også et par ture med smerter og så den der trælse forkølelse, der tog al energi fra mig. jeg har nok stadig svært ved at lytte til min krop. Synes bare min krop raser ind imellem og jeg er ikke så god til at få taget det i opløbet. Tror hele det der strejke stress har sat sig fast. men jeg ved det som sagt ikke.
Jeg nød ferie, erkendte at det ikke er ferie på samme måde med en lille dreng, at vi må huske at passe på vores liv som kærester og venner og så skal det nok gå, at jeg glæder mig til New York til maj og erkendte at det er okay at glæde sig til det, for det gør mig menneskelig og til Rikke ud over at jeg er mor : )

Ingen kommentarer: