1. maj 2008

Inspiration


Inspireret af Toni's tips og tanker, så fandt jeg disse 12 spørgsmål. De går måske nok dybt ind, men jeg vil svare hvad jeg lige umiddelbart bare kommer i tanke om - uden at tænke så¨meget over svaret!
1. Jeg er bekymret over..... ganske få ting og det er utrolig, da jeg en gang bekymrede min rumpe i laser. Men jeg bekymrer mig mest over ting, der ikke rigtig er i mine hænder. Hvordan Max klarer sig? Hvad der skal blive af min sclerose? Men ellers kan jeg ikke umiddelbart komme på de store bekymringer.
2. Jeg er bange for..... de store globale spørgsmål. jeg er da bange for, at vi er ved at ødelægge vores jord. Men jeg er også fuld af forhåbning. Jeg er bange for, at mit og Prebens forhold skulle gå i stykker - altså jeg er sikker på, at vi nok skal klare skærene efter alt vi har klaret sammen. Men tanken kan da stadig ramme mig.
3. Jeg føler mig skyldig over......at jeg før hen ikke kunne elske mig selv og gjorde ting mod mine kærester, der mildest talt var tarveligt og totalt uacceptabelt. Jeg føler mig skyldig i forhold til min jaloux adfærd, der fulgte mig i tykt og tyndt før hen.
4. Jeg har ingen kontrol over..... andre mennesker, jeg kan kun ændre min adfærd overfor dem og håbe på, at de på den måde kan ændre sig. Jeg har fundet ud af, at en fødsels har man ikke så meget kontrol over.
5. Jeg kan ikke.....give min barndom og fortiden skylden for mine mangler eller problemer mere. Det har jeg vidst i lang tid nu og jeg glæder mig over, at jeg rent faktisk selv kan ændre mig og blive sådan, som jeg gerne vil være. For det er nemlig mit valg og mit liv.
6. Jeg tror ikke på, at videnskaben skal forklare alt. Det er det stående samtaleemne herhjemme, for vi er ikke helt enige. Jeg tror nemlig på det eventyrlige og på det der ikke kan forklares.
7. Der er aldrig tid nok..... til at være. Dagen er nogle gange for kort - især når man får børn. Der er heller aldrig nok tid til at dyrke sociale relationer. Jo vi er nok sammen med vores venner. Men jeg er typen, der ikke kan få nok. Jeg har svært ved at sige "farvel", fordi jeg nyder samværd så højt, at det er svært at stoppe.
8. Jeg har svært ved at tilgive.....når folk behandler andre dårligt. Dyremishandling, børnemishandling...you name it!
9. Jeg har ikke lyst til..... at blive gammel, jeg har lyst til at leve evigt, for jeg får så meget ud af mit liv og det har jeg da ikke lyst til skal stoppe.
10. Det gør virkelig ondt at.....se sine kære være kede af det og have ondt, det gør ondt, når man føler sig misforstået og når man ikke føler sig god nok. Det har jeg desværre følt i mange år og det gør fandens ondt.
11. Jeg føler.......mig lykkelig og føler jeg har fundet nøglen til min kerne og det i sig selv er et mirakel for mig.
12. Jeg fortryder.....mange småting og en del store ting. Men jeg har jo udviklet mig og er kommet videre fra den Rikke , jeg var da jeg ikke kunne lide mig selv.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du er en modig og ærlig kvinde.

Unknown sagde ...

Jeg var vist bare ikke så meget at skjule. Jeg har altid lagt tingene på bordet omkring mig selv.