18. maj 2008

Hårdt med hårdt på ; )

Jeg er bare helt smadret efter sådan en weekend. Jeg kom hjem fra fest i fredafs kl. 2 og Max var så vågen, så ham havde jeg glæden af en times tid. Lørdag stod jeg vist op kl. 8 og så gik vi i gang med at pakke til vores lynvisit i det jydske og Max's overnatning hos svigerforældrene. Vi skulle også i kødbyen og hente øko laks for min kusine - kokken, der stod for menuen til sølvbrylluppet. Så samlede vi min anden kusine op bagefter og kørte de 3 timer til vestjylland. Vi nåede lige at lande og så skulle der sættes hår og sminkes og så skulle vi faktisk til fest. Festen var i min moster og onkels garage og et telt. Rigtig hyggeligt fest. Min kusine havde lavet sindsyg lækker mad. Øko stress frit und alles. Der var laks med ramsløgpuré, peberrodspuré, asparges, ærter....uhmmmm og glad kalv fra hoved til hale. Vi fik bridsler, kalveruller og kalvehale - alt sammen lækkert. Der var noget kartoffelmos af en art til, sauce og salat....uhmmm og til sidst et sammenskud af kager, islagkager lavet af min mor, min mostre og min mosters veninde.....uhmmm mums. Der blev holde taler - nogle med et strejf af genialitet ala Johannes Møllehave - udført af deres ven H.C. , som er et herligt menneske. Min onkel holdt som altid en fantastisk tale og hans to piger kan det også. Det nyder jeg...taler. Der var dans og snak ved bordene. Kl. 3 tog vi hjem med taxi og jeg var færdig af træthed. Jeg vågnede i morges kl. 9 og længdes pludselig meget efter at komme hjem til Max. Vi kørte først kl. 11.30 tror jeg og jeg har bare haft kvalme hele dagen af træthed. Ikke noget sundt tegn for mig. Så da vi havde hentet Max hos min svigerinde, der også har være barnepige nogle timer i dag, sov jeg lige en times tid. Han har haft et som blommen i et æg, har endda kravlet en smule. Så det var dejligt at vi kunne få en fridag. Vi nød det. I aften skal jeg tidlig til køjs. Jeg kan bare ikke mere. Hele min krop skriger på hvile og det er godt jeg endelig forstår at lytte til den. Men jeg trækker den lige lidt, så jeg ikke vågner midt i nat og er helt vildt frisk ; )

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sikke dage, du har haft. Godt du lytter til dig selv. Sov rigtigt dejligt. Knus herfra ;-)