1. maj 2008

Et syn på Sclerose


Jeg fik lige trang til at opsøge lidt viden om min sygdom. Jeg skrænter lidt i dag og det er helt sikkert pga. af, at jeg har haft lidt meget at se til rent følelsesmæssigt, men måske også en reaktion på at arbejde igen og alle de ting, der sker i forhold til det.
Jeg fandt http://www.stjernestuen.dk/ og der er en god beskrivelse af sclerose og også en mere spirituel beskrivelse også
"Sclerose er en neurologisk sygdom. Det er centralnervesystemet, der er angrebet.
Det er en autoimmun sygdom d.v.s. , at immunsystemet angriber ikke blot udefra kommende farer, men den enkeltes egen krop.
Sclerose er orienteret omkring hareshakret. Det shakre som ligger ved underlivet.
Det giver sig udtryk som opsplitning i sindet, hormonsvingninger og manglende livsglæde med baggrund i hvad den enkelte IKKE accepterer af sig selv. Det er smidt til side som affald; men rent faktisk indeholder det KVALITETER.
Sygdommen sclerose opfattes af mange som en sygdom, der kun går én vej, nemlig nedad bakke, - at den uafladeligt forværres. Rent faktisk kan den også brænde ud – men det forudsætter at den enkelte begynder at lytte til sig selv; og der er hjælp og støtte at hente, men selve ansvaret og arbejdet er op til den enkelte.
Jeg opfatter SYGDOM som udtryk for et BEHOV, der viser sig på mange måder – i symbolbilleder, drømme, vejledning med fokus på adfærden med henblik på ændring af samme.
SYGDOM kan opfattes som ET LIV I LIVET, som er der så længe BEHOVET er der."
Det giver da en hel del mening for mig. Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at blive healet igen. Gøre noget godt for mig selv på det plan. Jeg savner faktisk den tid, hvor jeg regelmæssigt blev tunet op og var mere "med" på det åndelige plan, samt havde nogen at dele den verden med. Det tiltaler mig rigtig meget og jeg føler mig godt tilpas med de tanker og den måde at få behandling på.

Ingen kommentarer: