14. november 2012

Fokus...

Lige for tiden er der fokus på den vægt der står stille. Nu har jeg skiftet antidepressiva til Cipralex og må se om det kan hjælpe. For jeg er led og ked er jeg...

Mathias er også genstand for en del frustration, da han vågner vildt tidligt, sover ikke lur hver dag mere, har svært ved spisesituationer og så er der en spirende usikkerhed omkring hans grænser og han sociale flade.
Luren er en naturlig udvikling og det vil være svært her en periode, hvor han nok vil være lidt tvær.
Han har svært ved at koncenterer sig og er helt vildt impulsstyret og det er jeg sku også kan jeg godt vedkende mig, men vi må prøve i en periode at skabe ro og fjerne det der fjerner hans fokus, for han er SÅ nem at aflede.
Vi skal være bedre til at sætte grænser for ham og prøve på at keep it cool, når han flipper. Men rumme ham, for nerver flosser, når han bare græder og skriger.
Han leger mega godt med hans bedste ven og det er i sig selv jo fedt at se hvor kærlige de er og hvor sjovt de har det sammen, men vi må begynde at vende blikket mod de andre drenge (og piger) på hans alder, da det bliver enormt sårbart. Jeg skal til møde i børnehaven omkring hans opstart i næste uge og der må jeg jo også lufte lidt for dem og få nogle gode fif : )

Ingen kommentarer: