13. oktober 2009

Orange i mit hjem


I går blev jeg tagget af Jeannette Mariae med følgende opgave...at finde ting i farven orange og vis billederne her......

En måned som nu får en ny betydning, da vores lille dreng kommer til verden og så er billedet taget fra vores familiekalender, som vi er meget glade for, da ingen her har den bedste hukommelse....mere ; )

Clinique Happy og "Happy" er over i det orange. Men en dejlig sommerduft jeg har haft over flere gange. Det er sådan en man bliver i godt humør af og derfor god at have nu hvor vinteren og mørket kommer.
En collage vi har hængende, som ikke er helt færdigt endnu, jeg regner med at lillebrors billeder skal fylde resten nemlig. Der er bla. et par postkort, et billede af Farfar, som desværre er død, men som vi snakkede om så sent som igår i badet, Max og jeg. Der er billede af Maria og Astrid som Max gik i mødregruppe og mange andre der omgiver os : )
Ryd op i dit rod læste jeg engang 10 sider i og gik så helt bananas med at rydde op, den havde den vildeste effekt på mig og virkelig en god bog og det samme kan man sige om En plads i solen, som jeg læste på ingen tid. Den var også vildt spændende.

Den dyreste solcremem jeg endnu har haft og jeg fik den ikke prøvet i år, men så kan den heldivis godt bruges til næste år, hvor vi måske skal ud og rejse, hvis vi da ikke skal flytte i stueetagen og så er der jo en lille have, hvor man kan få den brugt : )

Købt i Glasriget i Sverige af Preben. Preben elsker glaskunst og bare i det hele taget skåle af glas : )
Meget apropos her til Halloween. Jeg har også købt denne sag i Glasriget, hvor vi så meget af det de har blive fremstillet og det var vildt betagende så dygtige de var.

Så er de første mandariner købt. Julethe, pebernødder og mandariner er ren hygge for mig : )

Stafetten er sendt videre til Frederikke, Christina og Annemette. Opgaven er landet på farven lilla og jeg håber i vil lege med : )

4 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Fnis... Hvor er det altså fantastik. Sjove ting, du har valgt, især billedet af den rødhårede skønne fyr.

Jeg gik selv på opdagelse her og det eneste orange jeg umiddelbart kunne finde var et krus, lidt garn og så noget i Antons legetøj. Sjovt!

Knus fra engen ;-)

Unknown sagde ...

Det lykkedes også for dig :-) Skønne glas ting.

Madame sagde ...

Sikke dejlige billeder, Rikke - det er en sjov leg, fordi det jo fortæller noget om en, når man viser sine ting frem ;o)

Unknown sagde ...

JM: Den røde fyr er min svigerfar...altså Prebens far, der er død. Så ham nåede jeg ikke hetl at kende, men han passe da fint i i den orange samling ; ) Ja, jeg havde heller ikke regnet med så stor en høst. Men måske er orange den nye pink (replik fra legaly blond)

Miri: : )

Madame: Ja, netop. Hyggelig leg. Vi må prøve med andre udfordninger...