14. august 2009

Aha-oplevelser


I går aftes så jeg igen Oprah's 20års jubilæumsdvd og var kommet til Aha-oplevelserne og jeg har jo set den før og har selv haft Aha over nogle af de fif og livserfaringer der kommer frem. men her er nogle af dem, som jeg fik genopfrisket igår.
Når du slår eller verbalt overfalder dine børn mister de lidt af sig selv hver gang, lidt selvværd og selvrespekt og lidt af den de var født til at være.
Det børn leder efter i dit ansigt er om dine øjne lyser op, når de træder ind i rummet. De vil huske hvis dine øjne lyser op og vide at de er elsket. Lad dine øjne fortælle hvad hjertet føler for dit barn og glem at se med de kritiske øjne på deres tøj, hår mm. Alle mennesker leder efter det i den andens øjne..."har du set mig?", "har du hørt mig?", "har du hørt hvad jeg siger?".
Skriv hver dag 5 ting du er taknemmelig for i en dagbog og det vil ændre dit liv, for du vil hver dag fokuserer på det positive og lede efter alt det, der er storslået i dit liv helt ned de mindste ting.
Hvis du nogen sinde bliver overfaldet, så kæmp med livet som indsats for ikke at blive taget med til "the second location", for det er der du er i virkelig fare. (Ikke et råd man umiddelbart tænker at få brug for i Danmark, men der sker jo mange ting og det er vel godt at have alle fif der dur med sig gennem livet : )
Nogle af de gode råd jeg fik frisket op i går aftes og som altid græd jeg gennem meget af det, for selvom det er amerikansk og til tider for meget, så er der intet i vejen med de ting man kan tage med sig : )
Opdagede til min store skuffel at kanal 4 er væk fra vores programmer og dermed også det daglige skud Oprah show, som jeg nu endelig ville have tid til. Men heldigvis var Preben min redningsmand og finder den frem når han kommer hjem, så er jeg klar til mandag kl. 9.35.

Ingen kommentarer: